Reklama internete, jos formos ir nauda verslui – plačiau


Reklama internete – sparčiausiai auganti reklamos verslo šaka. Galima išskirti pagrindines ir populiariausias šešias internetinės reklamos formas.

Reklama internete – svetainėse. Tai vienas iš pagrindinių būdų reklamuotis. Svetainę sudaro keli vienas su kitu nuorodomis susieti puslapiai. Internetinė svetainė netik atlieka reklamos funkcijas, bet ir pati yra reklamuojama. Jei tai yra įmonės svetainė, ir ji atlieka bendravimo su klientais funkciją, tai ji bus reklamos priemonė, o jei į tos įmonės svetainę patalpinama kitos įmonės reklama, tai ji ir bus reklamos nešėja.

Reklaminiai skydeliai. Šis reklamos internete įrankis yra ryškiausiai matomas, jis gali būti naudojamas kiekviename tinklalapyje. Pagal nuorodą lankytojas gali patekti į įmonės svetainę, į asmeninius interneto puslapius ar kitus informacijos šaltinius. Reklaminio skydelio forma internete yra naudinga, jei:

  • nėra įkyri ir negadina svetainės (labai ryškios, nederančios spalvos ir greita jų kaita, dažnas viso skydelio mirksėjimas – erzina lankytojus)
  • yra informatyvi ir aiškiai suprantama

Reklama paieškos sistemose. Paieškos svetainėmis naudojasi visas pasaulis, todėl jų vartotojų auditorija yra ypač plati. Jų paskirtis viena – aptarnauti didžiulę auditoriją, ieškančią įvairiausios informacijos. Internete egzistuoja įvairios paieškos programos, kai, surinkęs dominančios temos pavadinimą ar su ja susijusį raktažodį vartotojas nemokamai gali gauti jam reikalingos informacijos šaltinius.

Nuorodos. Nestandartinė reklamos forma, kuri vilioja lankytojus į įmonės svetainę. Nuoroda – tai tiesiog išryškintas žodis ar frazė, kurią paspaudus vartotojas patenka į kitą interneto svetainę. Nuorodos užima mažiau vietos nei baneriai ar “iššokanti” reklama. Jos dažniausiai įterpiamos į interneto puslapių turinį, straipsnius, komentarus.

Reklama naujienų arba diskusijų grupėse. Per jas galima skleisti reklamą arba teigti informaciją apie įmonę potencialiems klientams. Prisijungus prie diskusijų grupių galima atrasti ir partnerius ir klientus. Vienos diskusijų grupės yra skirtos diskusijoms, kitos įvairiems pranešimams, reikia surasti grupę, kurios tema artima reklamuojamam verslui.

Elektroniniu paštu. Daugelis pasaulio gyventojų pradeda dieną patikrindami savo elektroninio pašto dėžutę. Komunikavimo būdas elektroniniu paštu patogus, efektyvus, operatyvus ir priimtinas. Į pageidaujamą reklamą ir informaciją vartotojas gali nedelsdamas atsakyti, patvirtinti kontrakto sudarymą arba pateikti savo variantą, vartotojui nebereikia naršyti  internete ir rankioti jį dominančią informaciją, ieškoti papildomo ryšio dialogui užmegzti.

Internetas – naujausia, sparčiausiai besivystanti masinės komunikacijos priemonė, kuri atveria didžiulę rinką reklamai. Tereikia tik išsirinkti kaip norite panaudoti internetą reklamuodami savo prekę ar paslaugą.