Nišinėje parfumerijoje bet kuris iš kvapų yra idėja. Čia turinys reikšmingesnis, negu pats įpakavimas. Nišiniai kvepalai kainuos ne brangiau už kvepalus, kurie siūlomi plačioje jų rinkoje. Pagrindinis skirtumas – didžiuliuose prekybos centruose yra mokama už vardą, marketingą, kai nišinių kvepalų kainodarą lemia aukštos kainos žaliavos, autorinis, pripažintų pasaulinio lygio parfumerių įnašas, išskirtinės ingredientų kompozicijos.
Nišiniai kvepalai
Nišinė parfumerija – alternatyvus pasirinkimas masiniu būdu naudojamiems kvepalams, kadangi jie atveria galimybes būti išskirtiniams. Vargiai kas drįstų ginčytis dėl to, kad kvapas yra neatsiejamas žmogaus įvaizdžio.
Tokia parfumerija nėra priklausoma nuo sezoninės mados, – tai esminis jos privalumas. Nišiniai kvepalai pakuojami į ypatingus išskirtinius flakonus. Ji žinoma Prancūzijoje, Anglijoje. Nišinių kvepalų kūrėjai nelinkę manyti, jog aromatingus augalus įmanoma rasti tik Indijoje. Jazminus jie perka Grase, kuris vadinamas ne vien prancūzų, bet ir likusios pasaulio dalies aromatų meka, nes čia įsteigtas jų muziejus. Šis miestas neįsivaizduojamas be tradicinių rožių, jazminų, tuberosų, levandų, našlaičių, irisų, mimozų, – gausybė augalų. Jie pasitelkiami ne tik kvepalams gaminti, bet ir medicinoje. Parfumerijos sostinėje pripažinti parfumeriai kvepalus linkę kurti galvoje, suvokia, kas nutinka konkrečią medžiagą sumaišius su kitais. Šių parfumerių uoslė stipriai išlavėjusi, – suklysti paprasčiausiai neįmanoma.
Moteriški kvepalai
Nišiniai kvepalai laikomi išskirtiniais dėl šių priežasčių:
Esminė aromato idėja. Kūrinių bei kvepalų linijos sukūrimu siekiama išvystyti konkrečią legendą, akimirkas, laikotarpį, nuotaikas, geografinės ir mitologinės vietovės kvapus, vienos natos kvapo variacijas, sintetinius kvapus, naudojant originaliausius parfumerius, kokybiškiausias, šiuolaikiškiausias, inovatyviausias ir tradiciškiausias sudedamąsias dalis.
Šiuolaikiška sintetika, aukščiausios kokybės natūralus aliejus, netradiciškų aromatų natų, kompozicijos kūrimo ypatumai, kai idėja bei produkto tapimas tikrove yra reikšmingesnis už sparčią komercinį pasisekimą – nišinės parfumerijos situacija. Tarkim, romane „Kvepalai“ ieškomi moteriški kvepalai – nišiniai.
Nišinių kvepalų kūrėjai pasižymi valia tapti komercine prasme nesėkmingiems. Neginčytina, kad bet kokia sukuriama produkcija bandoma siekti pelno, bet nišinėje parfumerijoje pirmiausia ieškoma kūrinio savitumo ar meniško įspūdžio, tad neretai tokie kvapai nebus pritaikyti kasdieniam kvėpinimuisi. Pirma tai – menas, o komercinis pasisekimas arba ateis, arba ne.