3 mitai apie SEO straipsnius

SEO straipsniai

SEO rinkoje sklando ne vienas mitas ar stereotipas apie tai, kaip turėtų būti daroma optimizacija. Priežastys labai paprastos – pasenusi informacija, klaidinantis SEO agentūrų požiūris siekiant iš klientų gauti kuo daugiau pinigų ir paprasčiausias mąstymas, kad Google Lietuvą laiko 5-ja pasaulio šalim, jei ne 15-ja. Šiame straipsnyje pabandysime keletą mitų išblaškyti. Pasirodo, daug kas yra ne taip, kaip galvojome.

SEO straipsniai turi būti 300 žodžių

Šis mitas atsirado prieš dešimtmetį ir vis dar labai gajus. Kodėl 300, o ne 500? Juk Google sako, kad kuo įdomesnis ir įtraukiantis turinys, tuo geriau. Akivaizdu, kad 50-700 žodžių tekste galima skaitytojui pateikti gana išsamią informaciją. 300 žodžių yra senovinio mašinraščio standartas. 1800 spaudos ženklų be tarpų yra 250-300 žodžių. Būtent tiek teksto tilptų į vieną lapą, jei spausdintume ne kompiuterio klaviatūra, o rašomąja mašinėle per kalkę. 250-300 žodžių žmogus perskaito per 2 minutes. Būtent tiek laiko jis sugeba skirti koncentruoto dėmesio skaitant ekrane, o ne ant popieriaus. Jei skaitoma ilgiau nei 2 minutes, reikalingi papildomi dirgikliai tekste, kurie pritrauktų dėmesį – paryškinimai, sąrašai, iliustracijos. Štai jums ir 300 žodžių. Google pakaks ir 100 žodžių bei 3 video klipų, kad lankytojas puslapyje liktų ilgiau, nei skaitydamas 300-500 žodžių tekstą, tad jo keliamas tikslas pasiekiamas ir su mažiau teksto.

Tekste turi būti 2 proc. raktinių žodžių

Šis mitas yra atėjęs iš 2000-jų, kai Google svarbus buvo raktažodžių tankumas (keyword density). Tada jis buvo 5 proc., vėliau mažėjo iki 3 proc. ar net 2. Tai reiškia, kad 100 žodžių bent 2-3 turi būti raktiniai. Jei straipsnis 300+ žodžių, reiškia raktinių turi būti 6-9. 5 raktiniai – minimaliausias kiekis. Deja, su laiku šis reikalavimas išnyko, nes Google tapo kur kas protingesnis ir pradėjo skirti prioritetus tam tikroms puslapio vietoms. Taigi dabar yra svarbiausia turėti 3+1 raktinius žodžius ne tekste, o visame puslapyje (skaičiuoti reiktų atsidarius puslapio kodą).

  1. Raktinis žodis MetaTitle;
  2. Raktinis žodis adrese (URI);
  3. Raktinis žodis puslapio antraštėje H1 arba H2.

4-tas raktinis žodis turėtų būti pačiame tekste, nors ir nėra būtina.

Taigi, jei puslapyje bus bent 4 raktažodžiai, Google kuo puikiausiai supras, apie ką puslapis ir atitinkamai rodys paieškos rezultatuose.

Tekste turi būti naudojami tikslūs raktiniai žodžiai

Seniau tai buvo gana tikslus reikalavimas, tačiau su laiku jis tapo nebe toks aktualus, kai Google pradėjo taikyti besimokantį algoritmą. Tai reiškia, kad jie supranta, ko žmogus nori ir pagal tai pateikia rezultatus, o ne pagal tikslių raktinių žodžių skaičių (taip veikia Yandex paieškos sistema Rusijoje). Lietuvoje tie tikslūs raktiniai žodžiai atrodo itin kvailai, nes juose yra gramatinių klaidų: „moteriski drabuziai internetu pigiau“, „buhalterines paslaugos vilnius“, „saldytuvai internetu pigiau kaunas“ ir pan. Tokie raktažodžiai tekste atrodo mažų mažiausiai keistai, o puslapis neprofesionaliai pagamintas. Google puikiai supranta šaknis ir transkripciją, kai nerašomos tikslios raidės ir ženklai, nes didelė dalis paieškų ateina iš mobiliųjų įrenginių, kur visas š, č, ž, į, ė ir kt ne lotyniškos raidės turi būti įvedamos su papildomomis pastangomis.

Kaip matote, šie mitai yra gana dažni mūsų SEO rinkoje. Kalbėjimas apie juos padės jų atsikratyti, nors ir ne iš karto.