Interneto svetainių optimizavimas paieškos sistemoms (angl. SEO) skirstomas į dvi pagrindines kryptis: vidinį optimizavimą ir išorinį optimizavimą. Vidinio SEO optimizavimo metu yra dirbama interneto svetainės viduje – siekiama pagerinti jos architektūrą, patogumą, pateikiamo turinio kokybę, aiškumą ir prieinamumą tiek interneto vartotojams, tiek ir paieškos sistemų (pavyzdžiui, Google) robotams. Tuo tarpu išorinio SEO optimizavimo tikslas – sukurti interneto svetainės ryšius su kitais šaltiniais, įgyjant kokybiškų atgalinių nuorodų bei pašalinant kenksmingus sai̇̃tus, o taip pat ir didinti įmonės vardo bei prekės ženklo žinomumą, pasitikėjimą tarp esamų ar potencialių klientų / pirkėjų. Kadangi nuorodų tinklo kūrimas yra viena iš svarbiausių ir sudėtingiausių SEO optimizavimo dalių, toliau pateiksime galimus nuorodų kūrimo metodus, galinčius padėti siekiant aukščiausių pozicijų Google paieškos sistemoje.
Natūralus savaiminis nuorodų pritraukimas – tai metodas, kai sukuriate tokį vertingą ir kokybišką turinį, kad jis nelieka nepastebėtas ir generuoja atgalines nuorodas be papildomų turinio marketingo priemonių. Taigi norėdami įgyti nuorodų iš kitų interneto svetainių, reikia turėti ką pasiūlyti. Galbūt tai galėtų būti jūsų svetainėje talpinami ekspertų straipsniai, prekių arba paslaugų apžvalgos, įvairūs gidai, resursų puslapiai, infografikai, el. knygos, vebinarai, nemokamos programėlės ar kita naudinga medžiaga.
Svečio įrašai tinklaraščiuose – angliškai šis turinio marketingo metodas vadinamas guest blogging. Metodo principas – savo straipsnį ar kitokio formato medžiagą pasiūlyti blogeriams arba industrijos naujienų svetainių kuratoriams. Pastarieji gautą nemokamą medžiagą su atgaline nuoroda patalpina savo svetainėse. Taikant šį populiarų nuorodų kūrimo būdą svarbu atsirinkti vertingus blogus bei įsivertinti savo galimybes sukurti naudingą turinį, kuris tiktų atrinktų tinklaraščių arba naujienų svetainių auditorijoms.
Neveikiančių nuorodų atkūrimas –turinio marketingo metodas, kai ieškome svetainių, kurioms tiktų jūsų turima medžiaga/tekstai ir tikriname, ar yra išeinančių, bet neveikiančių nuorodų. Kai randame, kokių išeinančių neveikiančių nuorodų turi mums aktualus domenas, tuomet susisiekiame su šios svetainės savininku ar jos kuratoriumi ir pasiūlome savo puslapį vietoj ankstesnio, kuris dabar yra nepasiekiamas.
Atvirų pokalbių galimybės – tai apima aktyvų dalyvavimą forumų diskusijose, komentavimą po tinklaraščių įrašais, industrijos socialiniuose tinkluose, įvairiuose klausimų-atsakymų svetainėse ir pan.
Direktorijos – pats paprasčiausias metodas, dažnu atveju atneša mažai naudos, tačiau informacijos apie jūsų interneto svetainę įvedimas gali būti veiksmingas, jei tai yra nišinės specializuotos direktorijos arba lokalios direktorijos.
Įmonės profilio patalpinimo galimybės – visada verta apsvarstyti galimybę patalpinti jūsų kompanijos (kaip darbdavio) profilį universitetų, kitų mokymo įstaigų arba panašiose svetainėse. Jūsų galimybės dar labiau padidėja, jei priimate praktikantus, dalyvaujate įvairiose socialinėse akcijose, vietinių bendruomenių veikloje ar kitur.
Resursų sąrašai – tai puslapiai, kuriuose galima rasti sąrašų pavidalu tam tikrą susistemintą tematiškai susijusią naudingą informaciją. Tokius resursų puslapius turi nemažai bibliotekų, universitetų, kitų mokymo įstaigų svetainių. Kartais resursų sąrašai gali būti itin didelės apimties – tai jau beveik direktorijos.
Konkurentų analizė – labai svarbu įvertinti, kokias atgalines nuorodas turi jūsų konkurentai ir tokiu būdu pastebėti galimybes, kurių anksčiau nepamatėte. Šiuo tikslu tenka pasitelkti specialius SEO įrankius, tokius kaip Ahrefs, Majestic, SEMrush, Moz ar kt.
Paminėjimų pavertimas nuorodomis – tai metodas, kai internetinėje erdvėje jau esančius jūsų įmonės, prekės ženklo arba jums aktualių raktinių frazių paminėjimus paverčiame nuorodomis (tam reikia susisiekti ir to paprašyti šių naujienų autorių).
Mokami metodai – nerekomenduojami ir rizikingi, kadangi prieštarauja Google gairėms ir gali būti algoritminių arba manualinių nuobaudų priežastis. Mokami metodai apima nuorodų pirkimą, nuorodų gavimą mainais už prekes / paslaugas ar pan., privačių tinklaraščių tinklo (angl. PBN) kūrimą ir kitus būdus.
Kaip matome, nuorodų kūrimo metodų yra pačių įvairiausių ir tai nėra galutinis sąrašas. Vis dėlto šis procesas sudėtingas, reikalaujantis laiko, pastangų ir atitinkamų žinių, todėl nuorodų tinklo generavimo užduotį geriausia patikėti profesionalui – SEO specialistui, dirbančiam su išoriniu optimizavimu.